200-125 300-115 200-105 200-310 640-911 300-075 300-320 300-360 642-998 QV_DEVELOPER_01 400-101 700-501 117-201 70-696 700-505 600-199
igrice marketing

Online igrice kao marketinška alatka

on July 8

Uz nove tehnologije javile su se nove marketinške potrebe, ali i nove alatke. Gejmifikacija je zauzela značajno mesto na marketinškoj ljestvici i igre postaju popularnije nego ikada pre. Agencija Aquarius jedna  je od onih koja je to na vrijeme shvatila te svojim klijentima rado preporučuje aplikacije igrice kao sredstvo komuniciranja sa širom ciljnom grupom. Najčešće tu preporuku prihvata kompanija m:tel za čije promotivne potrebe je agencija realizovala čak tri igrice: Muzikvizung, koji je zbog svoje popularnosti doživio i remake, Memory i Puzzle.

mtel mozgalica

Tokom proteklih nekoliko godina javila se tendencija da sve postane društveno. Naime, počeli smo aktivno da dijelimo sve trenutke našeg života s drugim ljudima. Na taj način imamo određen “benchmark”, odnosno mjerilo gdje se nalazimo na nekoj zamišljenoj listi u poređenju s drugima. Uprkos činjenici da je taj trend uvijek bio urođen u nama, danas je on postao znatno izraženiji. O tome koliko je izražen dovoljno govore podaci da je Muzikvizung igralo više od 30 000 ljudi te da je odigrano nekoliko stotina hiljada muzičkih turnira. Broj ljudi koji igraju Puzzle i Memory raste iz dana u dan.

Uz računare i nove,  brze internet tehnologije moguće je da podijelimo sa drugima gdje smo, šta mislimo, šta radimo ili čak da okačimo kratak film i priuštimo skoro pa potpun doživljaj. Sve to dodatno hrani naš takmičarski duh i tjera nas da budemo bolji (u odnosu na druge), bez obzira šta radili i čime se bavili u životu.

Različite igrice/aplikacije na Facebooku to kapitalizuju tu ljudsku potrebu za dokazivanjem i omogućavaju ljudima da ispune svoje želje, odnosno da budu najbolji. Ovdje nailazimo na dobro poznatu marketinšku tehniku “carrot and stick” (eng. šargarepa i štap). Uz bodove i listu ruku pod ruku idu i pokloni koji dolaze kao rezultat pobjede dodatno motivišu takmičare da postignu još bolje rezultate.

muzikvizung

Recimo, Muzikvizung je imao  i dodatne koristi: pogađajući domaće numere u kvizu koji nudi 8 pitanja, igrač sve vrijeme u vidokrugu ima brend obilježja jednog od brendova m:tela, Frend, kao i telefon koji će osvojiti. Ukoliko njegovo znanje o muzici bude najbolje tog meseca, on ga i osvaja. Međutim, nakon što ga osvoji, promocija se ne zaustavlja. Takav takmičar će se pohvaliti svom krugu prijatelja na koji način ga je osvojio. Ukoliko to učini i na Facebooku, to mu daje dodatan pristup gotovo 200 ljudi (prosečan broj prijatelja koje ljudi imaju na Facebooku). Zamislite kakva se piramida stvara ukoliko neki od njegovih drugova podijele taj status sa drugima. Takva kaskada daje neviđen marketinški uticaj, motivišući i druge koji igraju da se potrude i osvoje te vrijedne poklone misleći: “Ako on može, mogu i ja!” A u svemu tome, klijent agencije dobija promociju koju za njega rade njegovi fanovi na Facebooku. I vuk sit, i ovce na broju.

Pin It

« »

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien