Farmofit domaćini: Ovako izgleda kampanja kada vam klijent u potpunosti vjeruje

Full service agencija „Aquarius“ iz Banja Luke već četiri godine sarađuje sa kompanijom „Rapić“ i Fabrikom stočne hrane „Farmofit“. Tokom svih ovih godina, zajedno smo realizovali brojne projekte, događaje i kampanje, ali su se „Farmofit domaćini“ naročito izdvojili. Riječ je o posljednjoj kampanji koju smo radili za našeg klijenta, a koja je pažnju javnosti privukla zbog animirane reklame.

Pred kraj prošle godine započeli smo razgovore o aktivnostima za 2019. godinu. Postavili smo jasan cilj kampanje, a klijent je pred agenciju stavio zadatak – „želimo TV spot“. Ništa „želimo da traje 30 sekundi, želimo beauty shot proizvoda, želimo životinje kako razdragano skakuću“. Jedini zahtjev koji je postojao jeste da se prenese poruka o superiornom kvalitetu stočne hrane koja izlazi iz Fabrike stočne hrane „Rapić“.

Od brief-a do ideje trebalo je pet minuta. Naš scenarista, Nikola Pejaković, pojavio se sa rečenicom: „Životinje su kao ljudi – kada dobro i kvalitetno jedu i one su zadovoljne i srećne“. I zaista jeste tako – vođeni tom rečenicom, krenuli smo u realizaciju. Na putu od ideje do finalne verzije reklame nije bilo mnogo izmjena, jer je sama zamisao bila – uzmi ili ostavi. Iako je to, u marketingu, redovna pojava: ublažavanje, mijenjanje, prilagođavanje klijentovim željama i potrebama – nama je to bilo nemoguće, imajući u vidu da je sama ideja diktirala realizaciju.

Za nas su domaćini, poljoprivrednici koji pošteno rade svoj posao i brinu o usjevima i životinjama, sinonim za dobrodušnost, jednostavnost, gostoljubivost. Možda je to idealizovanje, ali je ta vizura, kao i perspektiva bile neophodne. Tako je izgrađen lik – dobroćudni, debeljuškasti brko koji voli životinje i pravi je domaćin.

Pored Pejakovića, na ideji i njenoj realizaciji radio je tim u sastavu: Mladen Škavić – grafički dizajner koji je našem domaćinu dao lik, Dejan Šijuk – kreativni direktor koji je ispratio sve; od ideje do premijernog emitovanja, te Dario Paranos – šef audio i video produkcije, vječiti perfekcionista koji je odlučio da se ide u ovakav poduhvat. Klijent je dao podršku ideji i bez obzira na klizav teren koji smo pripremili, ipak je „utrčao“ i zajedno sa nama odigrao utakmicu do kraja. To je, s njihove strane, vrlo hrabro i hvala im na tome.

„Stočna hrana je specifičan proizvod, marketinški pristup mora da bude iz kontre, drugačiji, da bi bio zapažen i viđen. Jeste zahtjevno naći mjeru, jer se ipak radi o stočnoj hrani, o nečemu što ne trpi pretjeranu ekstravaganciju i ludilo ideja. Ipak se obraćamo tradicionalnom potrošaču, jednostavnijem, s obje noge na zemlji“, pojasnio je Pejaković.

Zajedno sa klijentom smo napravili iskorak, i to u tržišnom segmentu koji baš i ne trpi hrabre ideje. Mi smo u to uložili iskustvo, kreativnost, znanje i entuzijazam, ali do realizacije nikad ne bi došlo da ljudi iz kompanije „Rapić” nisu pokazali ono što se samo može nazvati „klijent iks-faktorom”, a to je potpuno povjerenje u agenciju. Zato, sljedeći put kad vam neko kaže da nešto nije moguće – pokažite im kampanju koju su kreativci naše agencije napravili za fabriku stočne hrane.

Podijeli