
Agencija Aquarius group
Srbija, BiH, Indonezija: Imamo tri najbolja plakata na temu #nisamSTEREOTIP
Dragana Ilić, iz Srbije, je autorka rada „Iseci etiketu“, koji je proglašen najboljim na Međunarodnom konkursu za dizajn plakata „Goran V. Janković“, u organizaciji Aquarius group.
Drugi najbolji rad je poslala Tijana Popović, iz BiH, pod nazivom „Rok trajanja“, dok je treće mjesto pripalo Ardi Chandra, iz Indonezije, za rad pod nazivom „Slay Stereotypes“.
Više od 150 radova iz cijelog svijeta je stiglo na ovogodišnji konkursna temu #nisamSTEREOTIP. Ona je preuzeta iz naziva kampanje koju je agencija Aquarius group realizovala tokom juna 2024. godine i koja se fokusirala na stereotipe kojima su izložene sve žene, zbog kojih su i danas često na stubu srama u različitim aspektima života.
Pomenutim konkursom, priča je proširena na sve vrste stereotipa, pa su mladi kreativci mogli da dostave rješenja koja progovaraju o polnim, dobnim, vjerskim, nacionalnim… i svim drugim društvenim anomalijama i na taj načim svojom kreativnošću ne samo ukažu na njih, već istovremeno angažuju i cjelokupnu javnost da učini isto.

„Naš konkurs nosi ime jednog od osnivača agencije Aquarius i pionira advertajzinga na Balkanu, Gorana V. Jankovića, koji nas je, nažalost, prerano napustio. Slikar, dizajner, doktor ekonomije, profesor i osnivač Odsjeka za grafički dizajn na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Banjaluci, Goran je bio vedar i talentovan čovjek koji se kroz cijelu svoju profesionalnu i akademsku karijeru borio za kreativnost bez granica, a protiv podjela, predrasuda i stereotipa. Stoga smo i željeli da mlađe generacije umjetnika ovim konkursom na svojevrstan način nastave tu njegovu misiju“, podsjetila je Brankica Janković, direktorka Aquariusa.
Tema #nisamSTEREOTIP je očito bila inspirativna za mlade umjetnike, čemu svjedoči i podatak da su se na poziv da dostave svoja kreativna rješenja odazvali autori iz brojnih zemalja, počevši od našeg regiona, preko Indonezije, do Kine.
Stručni žiri, u sastavu prof. dr Mladen Miljanović (Akademija umjetnosti – UNIBL, smjer Intermedijalne umjetnosti), Dejan Šijuk (kreativni direktor – Fuse) i Aleksandar Živanić (kreativni direktor – Aquarius), je od pristiglih radova izabrao ne samo tri najbolja, već ukupno 31 rad koji su 2. decembra predstavljeni na izložbi u Kamenoj kući, u Banjaluci. Ujedno, na svečanom otvaranju izložbe su i zvanično proglašeni autori tri najbolja rada, za koje su obezbjeđene novčane nagrade u iznosima od 2.000, 1.000 i 500 maraka.
„Drago mi je da smo uspjeli da ovaj projekat, koji nam je važan na mnogo načina, a koji je prošle godine imao regionalni karakter, pretvorimo u međunardoni konkurs na koji su se prijavili autori iz cijelog svijeta. Stvarno je bio težak posao odabrati i nagraditi najbolje, ali nam je to ujedno bilo i veliko zadovoljstvo“, istakao je Živanić.
Pobjednici konkursa

I
Dragana Ilić
Iseci etiketu

II
Tijana Popović
Rok trajanja

III
Ardi Chandra
Slay Stereotypes

Andrea Aleksić
i Marko Škrbić

Azra Kurtović

Boris Pehar

Darko Karać

Danica Stamenković

Danica Stamenković

Dragana Mikan

Harun Karić

Miloš Lazić

Mona Gandomkar

Nika Romanić

Pavol Roško

Ines Radović

Jana Petrić

Jana Pitalo
i Marin Tokić

Lana Milosavljević

Peng WANG

SHAO-WEI CHUANG

Teodora Vukajlović

Tijana Popović

Vanja Veseli

Veera Kemppainen

Wang Peng

Ajdin Heldovac

Ana Ćatić

Stefan Dželetović

Milica Ličanin

Marko Tomić

Marko Tomić

Goran V. Janković
Naš konkurs nosi ime jednog od osnivača agencije Aquarius i pionira advertajzinga na Balkanu, Gorana V. Jankovića, koji nas je, nažalost, prerano napustio.
Goran je bio slikar, dizajner, doktor ekonomije, profesor i osnivač Odsjeka za grafički dizajn na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Banjaluci, ali prije svega vedar i talentovan čovjek pun pozitivne i kreativne energije, koji se kroz cijelu svoju profesionalnu i akademsku karijeru borio za otvorenost, saradnju i kreativnost bez granica, a protiv podjela, predrasuda i stereotipa.

Konkurs je završen.
Stručni žiri će izdvojiti najbolje radove i dodijeliti tri nagrade u sljedećim iznosima:
1. nagrada
2000 KM
2. nagrada
1000 KM
3. nagrada
500 KM
Svečano otvaranje izložbe i dodjela nagrada će se održati u Banjaluci 16.11.2024. godine.
Radujemo se vašim kreativnim i hrabrim rješenjima.
Pravila konkursa
- Konkurs je međunarodnog karaktera i otvoren je za sve kreativce mlađe od 35 godina.
- Plakat treba da bude dizajniran u formatu B2, dimenzija 500x707 mm (vertikalno). Pripemu plakata za štampu pošaljite u tiff ili pdf formatu (CMYK) preko servisa https://wetransfer.com/. Za ocjenjivanje i upotrebu na internetu, potrebno je poslati digitalnu verziju plakata u JPG formatu, veličine 2500x3500 piksela.
- Prijave se šalju isključivo preko web adrese aquarius.ba/konkursgoranvjankovic
- Na konkursu mogu učestvovati dizajneri, profesionalci, studenti i ostali zainteresovani kreativci.
- Svaki učesnik može prijaviti maksimalno tri rada, koji mogu biti izrađeni u bilo kojoj tehnici.
- Tri nagrađena autora obavezna su da dostave otvorene fajlove radova (ai, psd ili pdf illustrator default formatu).
- Tri nagrađena rada postaju vlasništvo agencije Aquarius group, koji zadržava prava na dalju upotrebu, adaptaciju i reprodukciju radova.
- Plakat mora da bude originalan autorski rad. Kopiranje i korištenje tuđih kreativnih ideja nije dozvoljeno. Ne mora da ima nikakvu vizuelnu ili tematsku poveznicu sa kampanjom #nisamSTEREOTIP agencije Aquarius.

Stručni žiri:
-
Prof. dr Mladen Miljanović
(Akademija umjetnosti - UNIBL, smjer Intermedijalne umjetnosti), -
Dejan Šijuk
(kreativni direktor - Fuse) -
Aleksandar Živanić
(kreativni direktor - Aquarius)