i-kod-kuce-imamo-malj-za-mitove

I (k)od kuće imamo malj za mitove

Zovi kada krene sve po zlu. Tu sam kad se nalaziš na dnu. Kad ne znaš kako dalje. Kad nemaš više snage. Kad gledaš, ali ne vidiš bistro…

Ako ranije niste pjevušili pomenute stihove banjalučke grupe „Sopot“, onda su vas sigurno ovih dana privukli, jer nije moguće da niste primijetili video Pet mitova za pet poziva. Stigao je i do Ujedinjenih nacija, kako bismo i njih podsjetili da #KodKućeJeOK.

Kao bića sklona iracionalnom i emotivnom poimanju, skloni smo stvaranju mitova, a vremena kakvo je i aktuelna, globalna kriza uzrokovana pandemijom COVID-19 virusa je više neglo plodno tle za „glave pune misli fantazijom prožetih“.

Ali, mi za takve mitove imamo malj. Kreativno-edukativni i nadasve zabavan. Jer, donekle slijedimo Platona i ne koristimo prisilu, već rano obrazovanje koje predstavlja svojevrsnu zabavu. A humor – pa, on je naš agencijski podstanar. Ušuškano biće koje nas rado prati ma gdje da smo i ma kako da je naš rad organizovan.

i-kod-kuce-imamo-malj-za-mitove

„Srećni smo što imamo priliku da radimo naš posao od kuće i čitav proces od kreative do produkcije smo realizovali bez međusobnog kontakta i iz naših domova. Kroz upotrebu običnih kućnih lokacija kao setova i predmeta kao ‘glavnih glumaca’ htjeli smo da pošaljemo poruku da je kod kuće stvarno OK i da za našu maštu ne postoje ograničenja“, kaže Aleksandar Živanić, naš art direktor i začetnik ideje iz koje se izrodio ovaj video.

Pojašnjava da su se on i ekipa odlučili na šaljiv pristup, odnosno da na neobavezniji i duhovitiji način predstave već poznate činjenice o coronavirusu i tako ih približe onima koji ih (ne)svjesno ignorišu.

„Zato se ovaj video ne trudi da nekog natjera da nešto prihvati, već samo pokušava da ga na zabavan način osvjesti o činjenicama. Upravo zato apelujemo na kraju i na pet poziva, jer razgovor sa nekim poznatim je uvijek bolji i efikasniji način u prenošenju i širenju istine i činjenica (naročito u kriznim vremenima)“, dodaje naš Žile.

Kroz popularni stil animacije (kombinacija videa i jednostavnih animiranih 2D segmenata) – jer smo htjeli da ukažemo na predmete koje svi imamo i svakodnevno ih koristimo, ali i kroz dopadljivu muziku i edukativni karakter prožet humorom, razbili smo pet mitova o coronavirusu. Ali i onaj da je šaljiv pristup vizuelnoj komunikaciji nedoličan ili omalovažavajući. Osmijesi koje smo izazvali leže mnogo dublje, jer istinski humor nije prezir, već suštinski, kao ljubav, izvire iz srca.