brankica-jankovic-kada-ljudi-ponovo-izadju-iz-kuca-trebace-ih-ponovo-kupiti-dakle-potreba-za-oglasavanjem-ce-porasti-eto-pitcheva-eto-novih-poslova

Brankica Janković: Kada ljudi ponovo izađu iz kuća trebaće ih ponovo „kupiti“. Dakle, potreba za oglašavanjem će porasti. Eto pitcheva, eto novih poslova

Evo šta o uticaju korona virusa na komunkacijsku industriju u regiji kažu Dali Bungič, Luna TBWA Ljubljana, Daniel Ackermann, Degordian, Brankica Janković, Aquarius i Nikola Parun, Ovation BBDO

Priredio: Ekrem Dupanović

Dali Bungič, direktorica, Luna TBWA Ljubljana

Ovo je situacija koju još nismo vidjeli i osjećam se kao u nekom lošem filmu. Mi radimo od kuće još od četvrtak (u petak nam je bio prvi dan).

Već nakon prve informacije o oboljelim u Sloveniji počeli samo sa tehničkim i sigurnosnim pripremama za rad od kuće. Od petka smo tako svi u kućnim kancelarijama, slično kao i većina naših klijenata. Od prvog dana pozivamo na odgovorno ponašanje i to ne samo u toku radnog vremena već i u privatnom vremenu. Spremna sam tvrditi da su naši saradnici dobar primjer svima oko sebe.

Redovni kolegiji i projektni sastanci se dnevno odvijaju preko video poziva. I pored toga što smo uglavnom obučeni u trenerke vrijedni smo kao i svakog dana i, prije svega, optimisti smo.

Svjesni smo da će se svijet kroz ovo iskustvo promijeniti. Promijenit će se naše vrijednosti, naš pogled na svijet i na to šta je zaista važno. Svaka kriza donosi i nešto pozitivno. Vjerujem da na pozitivne promjene možemo uticati svi i dobro bi bilo da uradimo sve što je u našoj moći da svijet promijenimo na bolje – kako s osobnim i profesionalnim odgovornim ponašanjem tako i s upornim radom i optimizmom.

Mi i u ovoj situaciji veliku pažnju posvećujemo agencijskoj kulturi; motiviramo ljude da ne komuniciraju previše putem mailova nego preko videa; koristimo “tools”koje imamo na raspolaganju od naše mreže (workplace) i tako imamo mogućnost biti u konstantnom kontaktu lokalno, a i sa našim kolegama po svijetu. To nam daje mogućnost da možemo pratiti kako se sa ovom situacijom suočavaju naše kolege diljem svijeta – kako u psihološkom i sociološkom smislu, tako i u poslovnom i profesionalnom jer su, na primjer, u Aziji već u drugoj fazi i možemo vidjeti sa čime se oni sada suočavaju.

Daniel Ackermann, CEO Degordian

Situacija se ne mijenja iz dana u dan, već iz sata u sat. Vlada ogromna neizvjesnost. Za sada nismo osjetili mnogo rezanja budžeta, ali je došlo do zaustavljanja nekih projekata. Klijenti su, također, u neizvjesnoj situaciji i teško im je u ovom trenutku donositi odluke. Ono što je dobro (barem u slučaju nas većinski digitalnih agencija) je da digitalni segmenti poslovanja klijenata većinom imaju odlične rezultate, čak i bolje nego prije krize. Web shopovi bilježe povećanu prodaju (neki čak i za nekoliko puta veću nego inače), pojačano je i informiranje putem webova i slično. Sve u svemu, u ovom trenutku vidimo trend klijenata koji smanjuju offline budžete, a povećavaju one digitalne.

Svi naši uredi su prešli na rad od kuće. Srećom, imamo jako dobru opremu i alate, a i prije su zaposlenici ponekad prakticirali ovaj način rada, tako da tranzicija nije bila problematična. Svi su pomalo u šoku zbog izolacije, no svjesni smo situacije i više nego ikad smo motivirani da napravimo super stvari kako bismo pomogli Degordianu, industriji i cijeloj regiji da svi zajedno prebrodimo ovu krizu. Razvili smo i odličan support sustav za naše zaposlenike prilikom rada od kuće te ćemo uskoro i sve o tome podijeliti prema van, u nadi da će pomoći i drugima.

Brankica Janković, CEO, Aquarius

Od ove sedmice smo odlučili biti dobri đaci i poslušati preporuke nadležnih. Većina agencije radi od kuće, tu smo samo mi dežurni, u slučaju da je za nešto potrebna hitra reakcija.

Što se tržišta tiče, mislim da će se ovo odraziti ne samo na oglašivače i agencije, nego i na ostatak privrede. Ostanak ljudi kod kuće je veliki udarac na potrošnju – bitan kotačić koji, ako zariba, može napraviti dugoročnu štetu čitavom sistemu. Strašno je što niko još uvijek ne može predvidjeti posljedice i to pomalo plaši.

S druge strane, i ovo će proći. Brendovi bi, ako ljudi masovno uđu u izolaciju, mogli izgubiti prijeko potrebni direktni kontakt sa potrošačem (a znamo koliki je raspon pažnje današnjeg potrošača). Tu je, ako igdje, šansa za oglašivačku industriju – kada ljudi ponovo izađu iz kuća treba ih ponovo „kupiti“. Dakle, potreba za oglašavanjem će porasti. Našim jezikom: eto pitcheva, eto novih poslova!

Nikola Parun, PR manager, Ovation BBDO

Delimo sudbinu celog tržišta u vanrednim okolnostima. Trenutno je najvažnije da se javno zdravlje očuva u što većoj meri, a svi mi pojedinačno da odgovorno pristupimo merama koje su državni organi, medicinska struka i druge nadležne lokalne i međunarodne institucije propisale. Medicinsko osoblje podnosi najveći teret pandemije svuda pa i kod nas, njima je danas najteže i svi treba da im damo najveću moguću podršku.

Naredni period biće težak za celokupnu privredu, a naša odgovornost je da pomognemo u ublaženju šoka i normalizaciji poslovanja naših klijenata nakon toga. Pratimo uputstva Vlade Republike Srbije i drugih relevantnih institucija. Što se tiče procesa rada, prilagođen je preporukama tako da možemo da radimo sa klijentima u punom kapacitetu, dostupni smo kao i do sada, spremni za nove pobede. I peremo ruke neprestano. 🙂

Preuzeto sa Media Marketinga